Lobiranje u 21. stoljeću – neiskorištena prilika Bosne i Hercegovine
Autori: Aida Topić, Affan Saračević
Promovisanje specifičnih interesa kroz strukturirane i organizovane napore s ciljem utjecaja na donosioce odluka i dobivanje određenog rezultata od vlade, vlasti ili izabranih predstavnika naziva se lobiranje. S obzirom na to da je Evropska komisija (EK) dala preporuku za dodjeljivanje kandidatskog statusa Bosni i Hercegovini (BiH), upravo bi lobiranje za interese ove zemlje u Briselu, kao centru Evropske unije, ali i u drugim zemljama članicama bilo od velikog značaja za BiH. Međutim, jedna od najvećih prepreka ovoj aktivnosti je činjenica da lobiranje nije zakonski regulisano. Također, diplomatsko predstavništvo BiH u Briselu broji svega 10 uposlenika koji su glavni akteri lobiranja. No, da li je to dovoljno? Ovaj blog ima za cilj da analizira koje prilike za lobiranje postoje, odnosno koje prilike predstavnici BiH zanemaruju i koji razlozi stoje iza toga.
Cijeli blog preuzmite ovdje: Lobiranje u 21. stoljeću – neiskorištena prilika Bosne i Hercegovine
Blog nastao u sklopu programa “Aktuelna vanjska politika”
Bosni i Hercegovini nedostaje zakon o lobiranju, ali i dobra organizacija istog koja bi joj olakšala proces zagovaranja državnih interesa. Usvajanjem takvog zakona BiH bi omogućila sigurniji put ka Evropskoj integraciji, što je jedan od primarnih ciljeva vanjskopolitičke strategije iste. Reputacija Bosne i Hercegovine koju je ostvarila u očima članica Evropske unije je od velikog značaja te zahtjeva djelovanje i kvalitetno lobiranje kako bi se ona promijenila. Potreban je snažan i efikasan tim prethodno obučenih ljudi koji bi sa jasnom strategijom zagovarali interese BiH u inostranstvu i poboljšali javno mnijenje o istoj.